Poslovno izvješće se koristi kod pisanja širokog raspona tema i ciljeva, te izvješće može varirati u duljini, sadržaju i obliku. Primjeri su godišnja izvješća, mjesečno izvješće prodaje, izvješće koje zahtjeva uprava kako bi istražila određeni problem, izvješća o napretku, studije izvodljivosti itd.
Prije pisanja izvješća važno je utvrditi svrhu izvješća. Da li je potrebna procjena kontrole kvalitete u proizvodnji? Da li je potrebna nova politika zapošljavanja? Treba li istražiti konkurentske proizvode i usluge? Prilikom izrade izvješća sva ta pitanja trebaju biti uzeta u obzir. Uz to treba odrediti za koga se izvješće izrađuje, te ga shodno tome izraditi.
Kako bi se izradilo kvalitetno izvješće potrebno je prikupiti podatke kroz istraživanja, intervjue, i vlastite spoznaje o toj temi. Istraživanje može uključivati pretraživanje literature izvan tvrtke, kao i materijala unutar tvrtke. Bez obzira na izvore koje se koristite, važno je da su zaključci i / ili preporuke u izvješću temelje na kvalitetnim informacijama.